Artykuł

W ramach konkursu z dziedziny Edukacja Ekologiczna pn. „Nasze Ekologiczne Pracownie” Gmina Wróblew otrzymała dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi na realizację następującego zadania:
„Utworzenie punktu dydaktycznego Szkoła Podstawowa w Słomkowie Mokrym”
Wartość ogólna zadania: 64 210,00 zł
Wysokość dofinansowania (w formie dotacji) ze środków WFOŚiGW w Łodzi: 56 310,00 zł
Realizacja niniejszego zadania obejmuje utworzenie punktu dydaktycznego na potrzeby prowadzenia zajęć terenowych z edukacji ekologicznej i przyrodniczej. Zostanie stworzona bezpieczna, nowoczesna oraz funkcjonalna przestrzeni badawczo-rekreacyjnej, dzięki której uczniowie będą mogli rozwijać swoje zainteresowania w zakresie nauk przyrodniczych, doskonalić pracę metodami badawczymi, promować postawy nakierowane na ochronę środowiska dla dobra człowieka i otaczającej go przyrody,
Planowany do uzyskania efekt ekologiczny w wyniku realizacji powyższego zadania to wzrost poziomu wiedzy z zakresu ochrony środowiska i świadomości ekologicznej jak i wykształcenie postaw proekologicznych oraz indywidualnej odpowiedzialności za środowisko u osób biorących udział w zadaniu.
Wróblew, dnia 21.02.2025 r.

W ramach konkursu z dziedziny Edukacja Ekologiczna pn. „Nasze Ekologiczne Pracownie” Gmina Wróblew otrzymała dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi na realizację następującego zadania:
„Utworzenie ekopracowni Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wągłczewie”
Wartość ogólna zadania: 59 481,61 zł
Wysokość dofinansowania (w formie dotacji) ze środków WFOŚiGW w Łodzi: 49 856,00 zł
Realizacja niniejszego zadania obejmuje utworzenie nowoczesnej ekopracowni wyposażonej w nowe meble, sprzęt multimedialny oraz w różnorodne pomoce dydaktyczne, które pozwolą na wyrównywanie szans edukacyjnych. Nowoczesna ekopracownia polepszy warunki nauczania i pracy oraz umożliwi uczniom lepsze zrozumienie świata przyrody, biologii, geografii czy też chemii. Przyczyni się do kształtowania wśród uczniów świadomości ekologicznej i postawy odpowiedzialności za obecny i przyszły stan środowiska, uatrakcyjni zajęcia dydaktyczne i uaktywni młodzież do podejmowania działań proekologicznych oraz pozwoli na organizację ciekawych zajęć.
Planowany do uzyskania efekt ekologiczny w wyniku realizacji powyższego zadania to wzrost poziomu wiedzy z zakresu ochrony środowiska i świadomości ekologicznej jak i wykształcenie postaw proekologicznych oraz indywidualnej odpowiedzialności za środowisko u osób biorących udział w zadaniu.
Wróblew, dnia 21.02.2025 r.














