Artykuł
Dofinansowano ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg Nazwa zadania: "Budowa dróg wraz z odwodnieniem w miejscowości Charłupia Wielka"
DOFINANSOWANIE: 1 572 962,00 zł
CAŁKOWITA WARTOŚĆ: 2 247 089,00 zł
Projekt zakłada wykonanie nowej konstrukcji jezdni o nawierzchni z betonu asfaltowego, o łącznej długości 0,847 km i szerokości 5,0 m na trzech odcinkach dróg. Jest to szerokość normatywna dla klasy drogi dojazdowej. Jezdnia zostanie wykonana z jednostronnym 2% spadkiem i będzie ogarniczona jednostronnym krawężnikiem betonowym. Obustronnie wykonane zostaną pobocza z kruszywa łamanego o szerokości 0,75 m lub z kostki betonowej o szerokości 1,2 m. Zjazdy do posesji zaprojektowano z betonowej kostki brukowej. Na całej długości drogi wykonany zostanie
kanał technologiczny. W celu właściwego odwodnienia drogi zaprojektowano kanalizację deszczową wraz z wpustami ulicznymi i przykanalikami. W celu poprawienia bezpieczeństwa ruchu drogowego zaprojektowano wyniesione przejście dla pieszych oraz oznakowanie poziome i pionowe.
Głównym celem jest poprawa warunków życia i bezpieczeństwa komunikacyjnego mieszkańców wsi Charłupia Wielka. Wybudowane drogi ułatwią dojazd do istniejących gospodarstw rolnych i małych przedsiębiorstw. Ponadto stworzą korzystne warunki do ich rozwoju i wzrostu ich konkurencyjności, a co za tym idzie, tworzenia nowych miejsc pracy oraz wzrostu liczby zatrudnienia.
Przewidziane do budowy drogi wewnętrzne posiadają bezpośrednie połączenie z drogą powiatową nr 1713E relacji Dąbrowa Wielka - Baszków oraz z drogą powiatową nr 1712E relacji Krzaki - Kłocko.
Dofinansowano ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg Nazwa zadania:
"Przebudowa drogi w miejscowości Smardzew"
DOFINANSOWANIE: 247 777,00 zł
CAŁKOWITA WARTOŚĆ: 483 622,07 zł
Projekt zakłada wykonanie nowej nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego, o łącznej długości 0,77954 km i zmiennej szerokości od 5,0 m – 6,00 m.
Jest to szerokość normatywna dla klasy drogi dojazdowej. Jezdnia zostanie wykonana z obustronnym 2% spadkiem (daszkowym) i będzie ograniczona jednostronnym krawężnikiem betonowym. Pas ruchu będzie posiadał zmienną szerokość od 2,5 – 3,00 m. Projektowane są prawostronne pobocza gruntowe umocnione kruszywem łamanym 0/31,5 mm o szerokości 0,75 m i grubości 10 cm. Na odcinku od km 0+430.00 do km 0+695.00 projektuje się obramowanie prawostronne jezdni krawężnikiem betonowym 15x22cm na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15. Krawężnik będzie wystawał na 4cm ponad nawierzchnię jezdni. Krawężnikiem wykonany zostanie „lej”
nakierowujący wody opadowe do wpustu deszczowego poza jezdnią.
Głównym celem jest poprawa warunków życia i bezpieczeństwa komunikacyjnego mieszkańców sołectwa Smardzew. Przebudowana droga ułatwi dojazd do istniejących gospodarstw rolnych i małych przedsiębiorstw.
Ponadto stworzy korzystne warunki do ich rozwoju i wzrostu ich konkurencyjności, a co za tym idzie, tworzenia nowych miejsc pracy oraz wzrostu liczby zatrudnienia.
Droga wewnętrzna posiada bezpośrednie połączenie z drogą krajową nr 12 oraz z drogą powiatową nr 1713E.














